120 tys. zł za artykuł w „Wyborczej”! Tak rząd PO-PSL sponsorował środowisko AGORY!

0
7574

Dlaczego środowisko „Wyborczej” tak bardzo szanowało poprzednią ekipę rządową, a obecnie wręcz nienawidzi rządu Beaty Szydło? Poza oczywistymi kwestiami polityczno – światopoglądowymi, w grę mogą wchodzić również kwestie finansowe. W czasach rządów PO-PSL podpisywane były bowiem umowy, zgodnie z którymi Agora dostawała niemal 120 tys. zł za opublikowanie na łamach „Wyborczej” tekstu zleconego przez ministerstwo. Po zmianie władzy strumyczek z łatwą kasą może wyschnąć, co – jak podejrzewam – wpływa na obecną skalę histerii środowiska „GW”.

Jeśli przyjrzymy się rejestrowi umów zawartych przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w 2013 roku, to znajdziemy tam pozycję numer 85 – „Usługi publikacji artykułu dotyczącego cyfryzacji telewizji naziemnej w dzienniku ogólnopolskim”. Umowa została zawarta ze spółka Agora, która wydaje „Gazetę Wyborczą”. Koszt? – 119 223,92 zł!

W kontekście powyższego warto również wspomnieć o treści odpowiedzi na interpelację poselską posła Kukiz’15 Andrzeja Maciejewskiego, który w grudniu ub.r. skierował zapytanie do Ministra Skarbu Państwa, dotyczące wydatków na reklamę Spółek Skarbu Państwa w latach 2007-2015. W odpowiedzi ministerstwo wykazało, iż we wspomnianym okresie wydatki na reklamę poniosło 148 spółek nadzorowanych przez Ministra Skarbu Państwa na łączną kwotę 356,6 mln zł. Spółka Agora należała do jednego z największych reklamobiorców spółek Skarbu Państwa w okresie rządów PO-PSL. W latach 2007-2015 otrzymała łącznie aż 17 mln 128 tys. zł!

Przejęcie władzy przez PiS może oznaczać dla Agory zakręcenie strumyku kasy związanego z opłatami za reklamy i ogłoszenia zlecane przez rząd, ministerstwa i spółki Skarbu Państwa. Nie powinna nas zatem dziwić anty-pisowska histeria jaka zapanowała na ulicy czerskiej, gdzie mieści się siedziba wydawcy „Gazety Wyborczej”.

 

Komentarze:

komentarzy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here