:> „Dobra zmiana” wykańcza Gazetę Wyborczą . W Agorze pracę straci 135 pracowników! . Koncern zamyka też dziennik „Metro”

0
13706

Jako pierwszy w ubiegłym roku o to, aby ratować Wyborczą apelował Piotr Pacewicz, który już nie pracował w tej gazecie, ale cały czas czuł się z nią związany. Ostatnio o tym, że Wyborcza ma coraz większe problemy finansowe, można się było zorientować po krótkim wpisie jaki zamieściła ponad tydzień temu na Twitterze dziennikarka tej gazety Dominika Wielowiejska: „Dziś PiS odgórnie zablokował wszelkie reklamy dla mediów, które są wobec PiS krytyczne. Żeby je wykończyć po prostu”

Strumień pieniędzy z naszych podatków płynął do Wyborczej nie tylko z reklam spółek Skarbu Państwa, czy innych ogłoszeń, m. in. samorządowych, ale także poprzez fundacje obsadzone ludźmi powiązanymi środowiskowo z Gazetą Wyborczą, a nawet, jak w przypadku wspomnianego Piotra Pacewicza, były to już powiązania rodzinne.
W maju tego roku pisaliśmy o tym, że fundacja na której czele stoi żona Piotra Pacewicza, wspierała finansowo Wyborczą, a pieniądze fundacja otrzymywała m. in. od Ministerstwa Sportu.

Niewyczerpane źródło rządowych pieniędzy jednak szybko zaczęło wysychać odkąd Prawo i Sprawiedliwość objęło władzę. Stąd apel do czytelników GW Piotra Pacewicza w grudniu ubiegłego roku: „Proszę: wykupcie prenumeratę, bo w ten sposób też bronicie demokracji. Serio, Sytuacja „GW” jest finansowo trudna, a może być jeszcze gorzej, bo przeciwnicy będą kombinować.” I stąd również zwolnienia w samej już redakcji Gazety Wyborczej, o czym wczoraj i dzisiaj pisze portal Wirtualne Media.
Wraz ze zwolnieniami pracowników Agora zamyka bezpłatny dziennika „Metrocafe.pl”, a portal o tej nazwie ma działać do końca roku. „Metro” ukazywało się przez ponad 18 lat! We wrześniu ubiegłego roku zmieniło nazwę na Metrocafe.pl. Jak widać ten zabieg ratowania dziennika się nie powiódł.
Agora tym samym traci bardzo silne medium. „Metro” trafiało bowiem nie tylko do rąk czytelników w Warszawie, ale również z innych większych miastach. W przeciwieństwie do Wyborczej było gazetą z lżejszą tematyką, ale oczywiście światopoglądowo dziennik stał na straży „wartości” lewicowo-liberalnych.

Zwolnienia w Agorze mają objąć do 135 pracowników, czyli ok. 6,8% wszystkich pracowników koncernu. Przede wszystkim pracę stracą, oprócz kilkunastu osób z Metrocafe.pl, pracownicy związani bezpośrednio z „Gazetą Wyborczą”. Wszystko związane jest ze spadkiem przychodów. Jak piszą Wirtualne Media „w pierwszej połowie br. wpływy z reklam w „Metrocafe.pl” wyniosły 7,5 mln zł, o 17,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W przypadku „Gazety Wyborczej” przychody reklamowe zmalały o 21,4 proc. do 41,2 mln zł, a wpływy ze sprzedaży o 4,4 proc. do 51,7 mln zł.”

Jak widać cios zadany przez „dobrą zmianę” Gazecie Wyborczej jest potężny. Przeciwnik jednak się na razie tylko chwieje po tym ciosie i nie dziwi, że podejmuje rozpaczliwe kontrataki. Tym jest wspieranie KOD-u czy tak jak ostatnio ogromne zaangażowanie Wyborczej w „czarny protest”, wylansowany głównie siłami redakcji z ulicy Czerskiej.

Za: dziennikanarodowy.pl, źródło: WirtualneMedia.pl

Komentarze:

komentarzy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ