„Gazeta Wyborcza” ZNOWU KŁAMAŁA! Agora musi zapłacić 10 tys. PLN odszkodowania i opublikować przeprosiny!

0
12406

Piotr Woyciechowski, były członek Komisji Likwidacyjnej WSI, wygrał proces z „Gazetą Wyborczą” i w końcu doczekał się przeprosin za kłamliwy artykuł na jego temat.

Tekst „Kolega Macierewicza trafił do NBP. Będzie doradzał. A co robił wcześniej?” ukazał się w październiku 2009 roku na łamach „Gazety Wyborczej”, „Metra” oraz na portalu gazeta.pl. Zarzucano w nim Woyciechowskiemu, że wyłudzał pieniądze z państwowych spółek. Woyciechowski podał wydawcę „Gazety Wyborczej” do sądu i wygrał. W październiku 2012 roku sąd orzekł, iż informacje zawarte w tekście nie miały potwierdzenia w rzeczywistości. I nakazał przeproszenie poszkodowanego.

KONIECZNIE ZOBACZ:

Spółka miała zapłacić Woyciechowskiemu 10 tys. zł oraz koszty procesowe, a także opublikować przeprosiny na pierwszej stronie „Metra” i portalu gazeta.pl.

Tu jednak zaczęły się kolejne problemy. Agora bowiem ani myślała przepraszać Woyciechowskiego. Dlatego też sąd w marcu 2016 r. wezwał spółkę do jego realizacji. W sierpniu 2016 r. Woyciechowski zwrócił się do sądu z wnioskiem o udzielenie mu umocowania do wykonania wyroku i przyznania na ten cel od Agory 172 tys. zł. Sąd przychylił się do wniosku i pod koniec grudnia 2016 r. wydał stosowne postanowienie w tej sprawie.

W końcu więc Agora opublikowała przeprosiny „za naruszenie jego dóbr osobistych przez podanie nieprawdziwych i nieścisłych informacji, mogących narazić go na utratę zaufania potrzebnego do zajmowania stanowisk lub pełnienia funkcji w instytucjach publicznych oraz w podmiotach gospodarczych”. Wyraziła też „głębokie ubolewanie z powodu bezpodstawnego użycia w powołanym artykule sformułowań, jakoby Pan Piotr Woyciechowski byt wielokrotnie wiązany z wyłudzaniem państwowych pieniędzy, wypłacił sobie ogromne kwoty z państwowej kasy na odprawę ze spółki Naftor, którą zarządzał oraz że został odwołany z funkcji Prezesa Zarządu spółki Naftor po głośnym skandalu”.

„Gazeta Wyborcza” w ostatnich miesiącach zamieszczała też przeprosiny za szkalowanie dobrego imienia Antoniego Macierewicza w jednym z tekstów opublikowanych w 2008 roku.

Za: pch24.pl

Komentarze:

komentarzy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here