Maspex (właściwie Grupa Maspex) to polski koncern spożywczy, który w ostatnim czasie postawił się po jasno określonej stronie sceny politycznej. Wczorajszy skandal z reklamą napoju Tiger, gdzie znieważano pamięć o setkach tysięcy zamordowanych podczas Powstania Warszawskiego to nie jedyna „polityczna afera” związana z produktami Maspexu. Pod koniec lipca b.r. „Gazeta Wyborcza” była dołączana do napoju Tymbark.

Jak czytamy w ulotce promocyjnej: Przy zakupie Gazety Wyborczej, Tymbark za 0,79 groszy:

Napój Tymbark stracił wówczas w oczach polskich klientów, współpraca z gazetą, której dziennikarze wielokrotnie dopuszczali się podłych kłamstw, wielokrotnie musieli przepraszać, którzy szkalują Polskę na arenie międzynarodowej, którzy realizują na terenie Polski antypolską politykę historyczną – jest czymś co nie przystoi honorowym firmom. Firma wypuszczająca Tymbark na rynek bezpowrotnie straciła wówczas tysiące polskich klientów.

Kpiny z Powstania, kpiny z Katastrofy Smoleńskiej

Na instagramowym i facebookowym profilu napoju Tiger Energy Drink pojawił się plakat promocyjny, nawiązujący do 1 sierpnia, czyli daty wybuchu Powstania Warszawskiego. Odzew internautów był natychmiastowy.

Dosadny plakat wywołał niemałą burzę w internecie. I może zwrócenie uwagi było zamierzeniem autorów reklamy, jednak szybko zmuszono ich do skasowania zdjęcia. „1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie.” – ten napis był jednoznacznie komentowany przez użytkowników mediów społecznościowych, którzy zapowiedzieli zaprzestanie kupowania produktów Tiger’a. Niewątpliwie, użycie daty wybuchu Powstania, tak ważnego dla polskiej historii i dla samych Polaków, w dodatku w tak wulgarnej i infantylnej oprawie, jest ogromnym błędem wizerunkowym.

Za całą „kampanię” odpowiedzialna jest firma: J. Walter Thompson Group Poland, która współdziała z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Rozwoju.

Więcej nie kupię tych produktów

Siłą naszych portfeli możemy zdziałać wiele, mając świadomość tego, że powyżej opisywana firma współpracuje z „Gazetą Wyborczą” i kpi z powstańców warszawskich, więcej ich produktów nie kupię. Tak samo jak nie kupuję już w Empiku, za promowanie oferty świątecznej wizerunkiem zadeklarowanej ateistki: Bojkoty Konsumenckie Polskiej Prawicy.

Warto dodać, że firma Maspex ma w swoim portfolio między innymi marki takie jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Malma, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz. Czego możemy się spodziewać dalej? 1 września reklama ketchupu na polskiej mapie? Jerzy Urban reklamujący Kubusia?

ZOBACZ KONIECZNIE:

Dziennikarz TVP Info wylewa na wizji Tigera. Zgniecioną puszkę rzuca za siebie [WIDEO]

Komentarze:

komentarzy

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here