Spadek sprzedaży „Wyborczej” o 17,4%! Zatem samorządy gdzie rządzi PO pompują w gazetę Michnika grube miliony!

1
15787

Przeglądając biuletyn informacji publicznej (BIP) Warszawy można dojść do wniosku, że platformiani włodarze Miasta Stołecznego mocno przejmują się obecną sytuacją Agory. Dostarczanie finansowej kroplówki dla wydawcy „Gazety Wyborczej” trwa tam w najlepsze. Dla przykładu – zamówienie naklejek na szyby wagonów metra oraz plakatów na wiaty przystankowe w spółce AMS (podmiot zależy od Agory) kosztowało – uwaga – 1900000,00 zł.

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” od kilkunastu miesięcy leci na łeb, na szyję. Dane za listopad ub.r. mówią o spadku sprzedaży na poziomie -17,4 proc. licząc rok do roku. Spadają także wpływy z reklam oraz ogłoszeń prasowych. Jeszcze do niedawna flagowy okręt Agory, dziś zaczyna coraz mocniej nabierać wody. Słabe wyniki „Wyborczej” odbijają się na wynikach całej grupy medialnej Agory. Okazuje się, że w III kwartale 2016 roku spółka ta odnotowała 14,5 mln zł straty netto.

Jak w takich warunkach można pomóc Agorze? W bardzo prosty sposób – wystarczy generować odpowiednie zamówienia publiczne. Użytkownik twittera o nicku Antyleft_ prześledził ostatnie zamówienia dokonane przez Biuro Marketingu Miasta St. Warszawy. Oto kilka umów zawartych z kontrolowaną przez Agorę spółką AMS:

  • Umowa z dnia 24.03.2016 r. – Działania informacyjne na nośnikach citylight na wiatach przystankowych. Wartość: 500000,00 zł
  • Umowa z dnia 24.03.2016 r. – Emisja spotów informacyjnych na ekranach w wagonach metra warszawskiego oraz działania informacyjne z wykorzystaniem naklejek na szybach wagonów oraz ramek w wagonach metra. Wartość: 150000,00 zł
  • Umowa z dnia 28.01.2016 r. – Działania informacyjne na nośnikach citylight na wiatach przystankowych. Wartość: 400000,00 zł
  • Umowa z dnia 28.01.2016 r. – Emisja spotów informacyjnych Miasta na ekranach w wagonach metra, naklejki na szybach wagonów i ramki w wagonach metra. Wartość: 150000,00 zł
  • Umowa z dnia 29.09.2016 r. – Działania informacyjne na ekranach w wagonach metra, naklejkach na szybach wagonów i ramkach w metrze oraz na nośnikach citylight na wiatach przystankowych. Wartość: 1900000,00 zł

Łączna wartość wspomnianych powyżej pięciu umów z AMS to 3100000,00 zł. Jakby nie spojrzeć całkiem pokaźna kwota. Należy przy tym podkreślić, że podobnych umów było znacznie więcej, co uzasadnia stwierdzenie, że Agora jest przywiązana do finansowej kroplówki udzielanej przez „zaprzyjaźnione” samorządy. Za: niewygodne.info.pl

Komentarze:

komentarzy

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here