Węgry: Rządzący blisko przejęcia największej opozycyjnej gazety

0
3676

Największy dziennik lewicowo-liberalnej opozycji wobec rządów węgierskiego Fideszu, a więc „Népszabadság”, jest bliski wykupienia przez spółkę należącą do Lőrinca Mészárosa, biznesmena związanego z premierem Viktorem Orbánem.

Węgierska telewizja ATV poinformowała, że spółka Duna Aszfalt Kft. jest bliska wykupienia koncernu medialnego Mediaworks Hungary Zrt., należącego do austriackiej firmy Vienna Capital Partners. Spółka Mediaworks Hungary Zrt. w swojej ofercie ma kilka magazynów oraz stron internetowych poświęconych różnorodnej tematyce, jednak przede wszystkim wydaje ona dziennik sportowy „Nemzeti Sport”, a także największe lewicowo-liberalne pismo opozycji czyli „Népszabadság”. Założony w 1956 roku dziennik można porównać do „Gazety Wyborczej”, także pod względem jego stosunku do kolejnych prawicowych rządów.

Tymczasem firma zainteresowana nabyciem „Népszabadság” należy do biznesmena Lőrinca Mészárosa, który jednocześnie pełni funkcję burmistrza wsi Felcsút, znajdującej się kilkadziesiąt kilometrów na zachód od Budapesztu. Najbardziej znanym mieszkańcem Felcsút jest natomiast węgierski premier Viktor Orbán. To lider Fideszu pozwolił Mészárosowi na rozwinięcie jego firmy budowlanej, będącej obecnie największym beneficjentem rządowych zleceń na budowę infrastruktury drogowej.

Mészáros zajmuje obecnie 31. miejsce w rankingu najbogatszych Węgrów, choć jeszcze przed trzema laty był klasyfikowany na miejscu 88. Biznesmen i samorządowiec jest również głównym inwestorem klubu Puskás Akadémia, którego stadion znajduje się obok domu Orbána, a w lutym kupił większość udziałów w chorwackim NK Osijek.

Za: autonom.pl, na podstawie: napi.hu, hvg.hu

Komentarze:

komentarzy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here