w , ,

Dziennikarze „Faktu” piszą pod swoich mocodawców? Kwestionują prawdę o niemieckiej agresji 1 IX 1939

Dziennik „Fakt”, którego właścicielem jest niemiecko-szwajcarski koncern Rignier Axel Springer postanowił niuansować fakt, że agresji na Polaków dokonali niemieccy żołnierze, przy poparciu większości społeczeństwa – podaje portal telewizjarepublika.pl.

Popularny dziennik odniósł się do działań szefa Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Klaudiusza Pobudzina, który wydał specjalną instrukcję przypominającą dziennikarzom TVP, w jaki sposób powinni mówić o II wojnie światowej. Zauważył w niej, że w opisie zdarzeń z 1 września, dziennikarze powinni mówić o Niemcach, jako agresorach, nie zaś nazistach.

Słuszna uwaga Pobudzina nie spodobała się jednak dziennikowi „Fakt”. W jego opinii, owszem, to Niemcy napadli na Polskę, ale byli to chyba jacyś specyficzni Niemcy. „Tak, to Niemcy wywołali II wojnę światową, ale nie wolno zapominać, jacy to byli Niemcy! A byli to niemieccy nacjonaliści, naziści i faszyści, zwolennicy ideologii, zakładającej, że jeden naród może być lepszy od drugiego” – można było przeczytać w pierwszej wersji tekstu opublikowanego przez „Fakt”, o czym poinformował portal telewizjarepublika.pl.

https://www.youtube.com/watch?v=doNhWuEeJcc

Mowa o pierwszej wersji, bo „Fakt” miał zmienić treść tekstu na stronach internetowych, usuwając kontrowersyjny fragment. „Po analizie redakcyjnej, postanowiliśmy go zmodyfikować. Usunęliśmy z niego wpisy anonimowych internautów z Twittera i komentarz odnoszący się do politycznej interpretacji historii” – wyjaśniła redakcja.

Za: pch24.pl, źródło: telewizjarepublika.pl

ZDF oburzone: za poprzednich ekip nikt nie protestował przeciwko „polskim obozom zagłady”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ładowanie…

0

WYSTARCZY NIE KRAŚĆ. Sukces LOT-u. Ponad 150 mln zł zarobku w siedem miesięcy

Gender w paryskim Disneylandzie! Każdy chłopiec może zostać księżniczką!