Lidl usuwa krzyże z etykiet własnych produktów. Co na to klienci?

2
11148

Niemiecka sieć dyskontów Lidl usuwa krzyże z produktów własnej marki. Graficy firmy zretuszowali kopuły kościołów przedstawionych między innymi na opakowaniach sera feta.

Sieć Lidl zorganizowała w ostatnim czasie „tydzień grecki”, w ramach którego oferowała klientom produkty nawiązujące do tradycji kulinarnych tego kraju. Pod marką „Epidamous” sprzedawano między innymi ser feta, tzatziki czy moussaka. Zdjęcia na etykietach przedstawiają widok na wyspę Santorini, a konkretne – na charakterystyczną biało-niebieską architekturę. Jednak z kopuł kościołów graficy Lidla… po prostu usunęli wszystkie krzyże.

Na sprawę jako pierwsza zwróciła uwagę belgijska stacja RTL Info. – Z zasady wystrzegamy się wykorzystania symboli religijnych. W ten sposób chcemy podkreślić naszą neutralność – powiedział jej rzecznik firmy.

Zretuszowane fotografie widoczne były także na produktach oferowanych w Austrii i Niemczech. W internecie pojawiło się mnóstwo głosów krytycznych; nie brakowało oburzonych klientów deklarujących, że więcej już nie zrobią w Lidlu zakupów.

W odpowiedzi na falę krytyki rzecznik Lidla zapewnił klientów, że celem firmy nigdy nie było urażanie kogokolwiek, a jeżeli ktoś poczuł się niekomfortowo, to należą mu się przeprosiny.

BRAWO! Repolonizacja handlu: Polska sieć Dino ma już więcej supermarketów niż niemiecki Lidl! A to dopiero początek walki o polski rynek

Za: pch24.pl

Komentarze:

komentarzy

2 COMMENTS

  1. Co za bałamutne tłumaczenie. Nikt nie zmusza ich umieszczania kopuł kościołów na produktach. Natomiast poddawanie ich ideologicznemu retuszowi usuwania krzyży dowodzi że jest dokładnie odwrotnie od twierdzeń Lidla. Pokazuje że Lidl nie jest neutralny ale jest WROGO nastawiony wobec chrześcijaństwa.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here