Kolejny pozew przeciwko Newsweekowi! Niemiecka gazeta znów fałszuje historię!

1
12566

W piątek 24 lutego Maciej Świrski prezes Reduty Dobrego Imienia złożył do Sądu Okręgowego w Warszawie pozew przeciwko Redaktorowi Naczelnemu Newsweek.pl o sprostowanie nieprawdziwych informacji opublikowanych  na portalu Newsweek.pl. Treści, które powinny być zmienione znajdują się w artykule Pauli Szewczyk pt. Po wyzwoleniu nazistowskich obozów Polacy ponownie je otworzyli? „Mała zbrodnia” Marka Łuszczyny opublikowanym 21 stycznia.

Maciej Świrski żąda opublikowania w Newsweek.pl oświadczenia punktującego błędy historyczne zawarte w artykule:

1. W czasie II wojny światowej istniały niemieckie nazistowskie obozy koncentracyjne.
2. Nieprawdziwa jest informacja, że w Polsce znajdowały się polskie obozy koncentracyjne utworzone przez Polaków. Rosjanie, na terenie Polski stworzyli komunistyczne obozy pracy.
3. Filię obozu w Auschwitz-Birkenau, po II wojnie światowej otworzyli Sowieci.

Sprawa ma charakter precedensowy.

Artykuł Pauli Szewczyk był kilkakrotnie zmieniany o czym informowało na swojej stronie internetowej Stowarzyszenie Wolne Jeziorany publikując dodatkowo komentarz do tekstu Newsweeka. Krytyczna opinia spowodowała intensywne działania wydawcy. Przedstawiciel Ringier Axel Springer Polska wezwał Wolne Jeziorany do usunięcia artykułu i zadośćuczynienia finansowego za publikację tekstu.

Reduta Dobrego Imienia objęła Stowarzyszenie pomocą prawną.

Komentarze:

komentarzy

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here