„Szwecja jest używana jako bezpieczna przystań” według miejscowej reklamy telewizyjnej. Szwedzi powinni wreszcie zrozumieć, że istnieją w ich kraju inne języki i zwyczaje i że to jest dobra rzecz – głosi jej przesłanie.
– Nie ma odwrotu. Szwecja nigdy nie będzie tak jak kiedyś – zapewniają jej twórcy z organizacji finansowanej z pieniędzy podatników Människohjälp, zajmującej się według statutu „walką z biedą i wykluczeniem społecznym”. Kampania „Nowy Kraj” promuje społeczeństwo wielokulturowe w Szwecji.
Na wideo pojawiają się obok wesołych szwedzkich twarzy, również twarze imigrantów, a lektor głosi:
– Nie ma odwrotu: Szwecja nigdy nie będzie taka, jak kiedyś. To jest fakt, a Szwecja służy jako bezpieczne schronienie dla ludzi, którzy są zmuszeni do opuszczenia swoich ojczyzn. Część ludzi chce powrotu. Ważne jest, aby wyrazić te potrzeby i dyskutować, ale także trzeba iść do przodu razem i znaleźć sposób, by żyć razem.
To czas, gdy pojawiają się nowe generacje Szwedów różnych kultur, języków i obyczajów i jest to pozytywna zmiana. W Nowym Kraju kształtujemy nowe ścieżki przyszłości. Bycie Szwedem jest czymś więcej niż tylko kolor skóry czy miejsca urodzenia. Musimy być „wszyscy razem” zarówno Ty, jak i ja.
Stwórzmy przyszłość, która bazuje na obu rzeczywistościach i wierze w przyszłość. Pozwól nam sformułować poczucie przynależności i stworzyć kraj, w którym nienawiść i lęki nie istnieją. Nadszedł czas, że możemy zbudować kraj, z którego możemy być dumni i który jest otwarty i zrównoważony – Nowy Kraj. Za: dzienniknarodowy.pl